Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás röviden SEO(Search Engine Optimization), az online marketing egyik módszere arra, hogy a webhelyek és tartalmaik a keresőmotorokban való megjelenésnél, a legjobb pozícióban legyenek az organikus(nem fizetett) keresési találatoknál.

A keresőoptimalizálás (SEO) arra a módszerre vonatkozik, amelyet arra használnak, hogy növeljék egy webhely pozícióját a keresőmotorok eredményoldalain (SERP) olyan keresőmotorokban, mint például a Google, a Yahoo vagy a Bing. Egy SEO-stratégia kidolgozása vállalkozásának, elősegítheti a webhelyének magasabb látogatottságát, ezáltal pedig növelheti a bevételeket. 

Ez azt jelenti, hogy az oldalak optimalizálásával ellentétben az oldalak nélküli optimalizálást a webhelyek üzemeltetői közvetlenül nem befolyásolhatják. A kereső optimalizálás kapcsán gyakran javasoljuk a ügyfeleinknek, hogy első sorban az oldalak optimalizálására (Onpage SEO) fókuszáljanak, mielőtt az oldalon kívüli optimalizálással foglalkoznának.

Mivel azonban az Onpage SEO mozgástere korlátozott, ezért az Offpage SEO fontossága manapság a találati lista rangsorolásánál meghatározó szerepet tölt be, mert az itt kiaknázható lehetőségek szinte korlátlanok. Általánosságban minél jobban, tehát előbbre van rangsorolva egy oldal a találati listában, annál magasabb lesz a látogatottsága.

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a kereső szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.

 

A SEO és a SEA kapcsolata

A SEA (Search Engine Advertising) az a másik rendkívül hatékony marketing módszer mely azonnali eredménnyel kecsegtet, hiszen ezek azok a hirdetések melyeket az organikus találatok felett látunk kereséseink során. Egy jól átgondolt és megfelelően felépített majd kivitelezett SEO stratégiával többek között, jobb keresési rangsorolást lehet elérni, amely hosszú távon nagyobb forgalmat és jobb üzleti kilátásokat eredményezhet  ügyfeleink számára.

Tehát a SEO és a SEA nagyon fontos szerepet játszanak az (online)marketing mixben.

A Google SEO keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb és bevált módszer az online marketingben. A kifejezés számos olyan eljárást és stratégiát foglal össze, amelyek pozitív hatással lehetnek a webhely relevanciájára olyan keresőmotorok számára, mint például a Google, Bing, Firefox  stb.

Számos tényező határozza meg webhelye teljesítményét. Nálunk a weboldal készítés mellett, úgy tudjuk optimalizálni a webhelyét, hogy Ön ezáltal valódi előnyökhöz juthat.

Így a Google keresőoptimalizálás (SEO) nem divat kérdése többé, mert ha szeretné, hogy vállalkozása növekedjen, az élvonalba kerüljön, illetve maradjon, el kell gondolkodnia azon, hogyan, milyen módon szeretné ezt elérni. Különösen induló vállalkozás esetében elengedhetetlen része az üzleti tervnek, legyen szó termékről vagy szolgáltatásról, a weboldala megfelelő optimalizálás hiányában értékes ügyfeleket, és így természetesen profitot veszíthet.

Vajon az Ön cége a weboldalára releváns kulcsszavakra a keresőmotorok első oldalán van? Amennyiben nem, akkor sajnos elmulasztja az értékes helyezés adta előnyösebb  piaci szerep lehetőséget. 

Profitorientált gondolkodás

Szenvedélyünk és célunk,  hogy segítsük vállalkozásának növekedését, az internet adta lehetőségek által.

Az olyan keresőmotorok, mint a Google, fontos szerepet játszanak az ügyfelek információ gyűjtésének első szakaszában. Gyakran előfordul hogy a potenciális ügyfelek már a korai szakaszban  kutatásokat végeznek még a befektetéseiket megelőzően. Még a konkrét vásárlási szándékú, lehetséges ügyfelek is a Google-n keresztül keresik a számukra megfelelő szolgáltatót.

 

Kapcsolat

A SEO területei

A SEO különböző területeket célozhat meg, (mint például a képkeresés, videókeresés, helyi vagy tudományos keresés, újságcikk..Stb.) figyelembe véve a potenciális elérni óhajtott célcsoportokat úgy, hogy mindig az adott weboldal témájához, és az elérni kívánt célokhoz is igazodjon.

Egyre nagyobb teret hódít a Voice Search SEO, mert felhasználók hangalapú kereséseket is indítanak, és így teszik fel kérdéseiket.  A Voice Search megváltoztatja a keresési szokásokat, és új igényeket támaszt a weboldalon. Voice Search SEO a hangalapú keresés tartalmára és műszaki optimalizálására támaszkodik.

A SEO jelentősége

Miért fontos a keresőoptimalizálás? A kereső motorok marketingje és különösen a  keresőoptimalizálás biztosítja a látható helyezést a keresőmotorokban, amilyen például Google, Bing stb. Manapság a keresőmotorok továbbra is kulcsfontosságúak az információk gyűjtésében az emberek számára világszerte.

Különösen akkor, ha bizonyos tudás vagy információ után kutatunk, például:  egészségügy,  terméktesztek és értékeléseik, vagy tudomány, üzlet, pénzügy, sport … stb. témakörökben. A Google & Co. a legismertebb, és Magyarországon a leginkább preferált kiindulópont az információk megszerzéséhez.

Keresőoptimalizálás specialista

 

A keresőoptimalizálás célja tehát , hogy minél több organikus találat által hozzon látogatót  a webhelyre a Google-on keresztül, tehát előnyösebb pozícióba juttassa a Google találati listájában. E cél elérése érdekében először meg kell határozni a KPI-k jelenlegi helyzetét, hogy ezeket célzott SEO eljárások által  lehessen javítani. 

 

Fontos SEO KPI-k:

A SEO intézkedések sikere a KPI (Key Performance Indicator) segítségével mérhető.  Ehhez a legfontosabb kulcsfigurák:

Átkattintási arány (CTR)

Kulcsszó rangsorolás

Betöltés sebesség

Keresési forgalom

Visszafordulási arány

Az oldalon töltött idő

 

A keresőoptimalizálás három pillérre támaszkodik. Ezek az on site SEO, az off site SEO és a technikai SEO beállítások, melyek nagyban befolyásolják a weboldal pozícióját. Az on page SEO egyik, ha nem a legfontosabb része a tartalmi seo. 

Off Page SEO

Az Off page SEO, jelenti azokat a külső eljárásokat, amelyek befolyásolják az oldal rangsorát a keresőmotorok eredményeiben – azaz azokat az intézkedéseket, amelyek Off page-en történnek. Ezek a külső befolyásoló tényezők elsősorban linkekből állnak, amelyek más webhelyekről mutatnak a megfelelő weboldalra. 

A webhelyére mutató  linkek száma és minősége kétségtelenül az Off page SEO legnagyobb tényezője.  Minél több webhely hivatkozik az Ön tartalmára, annál nagyobb Domain Authority-val rendelkezik a webhelye, ezzel erősítve a jobb rangsorolását. Ez arra ösztönözheti  a marketing szakembereket, SEO szakértőket, hogy mellőzzék a fizetős linképítő taktikákat, és inkább organikus megközelítést alkalmazzanak, amelyek hatékony eredményeket hoznak. 

Ezek lehetnek például: 

  • Vendég blogolás
  • Az ipari kereskedelmi kiadványokban való szereplés
  • Olyan kapcsolattartók keresése akik szívesen megosztanák tartalmait
  • Vendég egy podcaston

Google SEO keresőoptimalizálás

 

Az alábbiakban megemlítünk néhányat azon feladatok közül, amelyeket fontosnak tartunk a SEO optimalizálás során. Ez azonban csak egy kis betekintést ad abba a sokrétű és szerteágazó munkába, amit egy-egy projekt alkalmával valójában végzünk. 

 

A fizetett hirdetések célja, hogy gyarapítsák az ügyfelek számát, emeljék a bevételt, és segítsék vállalkozása forgalmának gyorsabb növekedését.

A Google, a Bing és a Facebook hirdetések segítségével szélesítheti lehetőségeit és olyan potenciális ügyfeleket érhet el, akik jelenleg az Ön termékeit és szolgáltatásait keresik.

A Google Ads által az Effektív SEO segíthet abban, hogy hatékonyan elérje célcsoportját, és optimálisan használja a költségvetését.

A hirdetési kampány, egy rendkívül erőteljes megoldás lehet ha azonnali eredményt szeretne, hiszen pontosan annak a célcsoportnak az elérhetőségét növeli akik kifejezetten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik. A tanácsadás és a kampánykezelés által jelentős előnyre tehet szert.

Ez lehet például, 

Több ügyfél

Több ügyfelet vonz, amikor az elsők között jelenik meg hirdetése a keresőmotor eredményei között

Nagyobb profit

Korszerűsíthetjük jelenlegi kampányát, hogy csökkentsük a kattintásonkénti költséget, miközben növeljük az átkattintások számát

Új Ügyfelek

A Google Ads-szel célzottan lehet növelni az ügyfelek számát, ezáltal könnyebbé válik ezeknek az ügyfeleknek a fizető ügyfelekké történő átalakítása

A potenciális közönség elérése

Pontosan meghatározható és beállítható a tevékenységhez igazítva a demográfiai, a napszak és még néhány más kritérium alapján minden, ami által maximálisan és pontosan azt a közönséget éri el a hirdetés akik a potenciális vásárlói vagy megrendelői lehetnek termékeinek vagy szolgáltatásainak.

Jobb kiszámíthatóság

A megadott paraméterek alapján eredményesek lesznek a hirdetései. Mikor, hol és hogyan szeretné, hogy  megjelenjenek hirdetései? Mekkora összeget szeretne költeni az egyes hirdetésekre? 

Több mobil ügyfél

Tegye lehetővé, hogy az emberek útközben is elérhessék mobil eszközeiken,  ami nem mellesleg az összes fizetett keresési kattintás több mint 70%-át teszik ki. 

A SEO Audit alkalmával ezeket a kérdéseket is megbeszéljük. 

Kiszámítható Marketing Stratégiák 

Mi az Effektív SEO-nál úgy gondoljuk, hogy feladatunk ügyfeleink számára a lehető legegyszerűbbé tenni a bonyolult és néha már-már fárasztóan unalmas internetes marketing folyamatot. Minden ügyfelünknek egyetlen kapcsolattartót biztosítunk ezzel is garantálva, hogy projektje és felmerülő kérdései, gondos, szakavatott kezekben mindig naprakészen és profi módon legyenek lebonyolítva.