Mi az a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás röviden SEO(Search Engine Optimization), az online marketing egyik módszere arra, hogy a webhelyek és tartalmaik a keresőmotorokban való megjelenésnél, a legjobb pozícióban legyenek az organikus(nem fizetett) keresési találatoknál.
A keresőoptimalizálás (SEO) arra a módszerre vonatkozik, amelyet arra használnak, hogy növeljék egy webhely pozícióját a keresőmotorok eredményoldalain (SERP) olyan keresőmotorokban, mint például a Google, a Yahoo vagy a Bing. Egy SEO-stratégia kidolgozása vállalkozásának, elősegítheti a webhelyének magasabb látogatottságát, ezáltal pedig növelheti a bevételeket.
Ez azt jelenti, hogy az oldalak optimalizálásával ellentétben az oldalak nélküli optimalizálást a webhelyek üzemeltetői közvetlenül nem befolyásolhatják. A kereső optimalizálás kapcsán gyakran javasoljuk a ügyfeleinknek, hogy első sorban az oldalak optimalizálására (Onpage SEO) fókuszáljanak, mielőtt az oldalon kívüli optimalizálással foglalkoznának.
Mivel azonban az Onpage SEO mozgástere korlátozott, ezért az Offpage SEO fontossága manapság a találati lista rangsorolásánál meghatározó szerepet tölt be, mert az itt kiaknázható lehetőségek szinte korlátlanok. Általánosságban minél jobban, tehát előbbre van rangsorolva egy oldal a találati listában, annál magasabb lesz a látogatottsága.
Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a kereső szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.
A SEO és a SEA kapcsolata
A SEA (Search Engine Advertising) az a másik rendkívül hatékony marketing módszer mely azonnali eredménnyel kecsegtet, hiszen ezek azok a hirdetések melyeket az organikus találatok felett látunk kereséseink során. Egy jól átgondolt és megfelelően felépített majd kivitelezett SEO stratégiával többek között, jobb keresési rangsorolást lehet elérni, amely hosszú távon nagyobb forgalmat és jobb üzleti kilátásokat eredményezhet ügyfeleink számára.
Tehát a SEO és a SEA nagyon fontos szerepet játszanak az (online)marketing mixben.
A Google SEO keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb és bevált módszer az online marketingben. A kifejezés számos olyan eljárást és stratégiát foglal össze, amelyek pozitív hatással lehetnek a webhely relevanciájára olyan keresőmotorok számára, mint például a Google, Bing, Firefox stb.
Számos tényező határozza meg egy webhely teljesítményét. Nálunk a weboldal készítés mellett úgy tudjuk optimalizálni a webhelyed, hogy ezáltal valódi előnyökhöz juthatsz.
Így a Google keresőoptimalizálás (SEO) nem divat kérdése többé, mert ha szeretnéd, hogy vállalkozásod növekedjen, és az élvonalba kerüljön, illetve maradjon, el kell gondolkodnod azon, hogyan, milyen módon szeretnéd ezt elérni. Különösen induló vállalkozás esetében elengedhetetlen része az üzleti tervnek, legyen szó termékről vagy szolgáltatásról, a weboldal megfelelő optimalizálása hiszen ennek hiányában értékes ügyfeleket, és így természetesen profitot veszíthet.
Vajon a Te vállalkozásod weboldala a releváns kulcsszavakra a keresőmotorok első oldalán van? Amennyiben nem, akkor sajnos elmulasztod az értékes helyezés adta előnyösebb piaci szerep lehetőségét.