Keresési algoritmusok
Struktúrált adatok
Nagyobb hangsúlyt kapnak az “új” SEO trendek
1. Az új Page Experience (felhasználói élmény) mutatói hatással lesznek a rangsorolásra
2. Elsősorban a mobil indexelésre lesz kényszerítve minden webhely
3. A mesterséges intelligencia(AI) fogja uralni az összes keresést
4. Az entities-t a back link-kel egyenértékűen fogják használni
5. Az EAT tényezők nagyobb szerepet kapnak
6. A helyi SEO egyre összetettebbé válik
7. A strukturált adatok elkerülhetetlenné válnak
8. A Google nagyobb erőfeszítéseket fog tenni a keresési szándék kielégítésére
Az új felhasználói élmény mutatók hatással lesznek a rangsorolásra
Page Speed Insights Google
Mobil
Amikor ez megtörténik, ezeket a mutatókat inkább tie-breaker-ként, nem pedig erős rangolási tényezőként fogják használni. Tehát, ha például két, azonos tartalmú, hasonló minőségű és Authority-val rendelkező oldal van, akkor a felhasználói tapasztalatok mérőszámain múlik, hogy melyiket helyezze magasabbra.
Ráadásul a Core Web Vitals minősítésként szolgál azoknak az oldalaknak, amelyek szeretnének megjelenni a Google Top Story-jai között.(legnépszerűbb hírek történetek). Korábban csak az AMP (Accelerated Mobil Pages) oldalak jelenhettek meg a Top Stories-ban, mert megbízhatóan gyorsak voltak. Most, hogy a Google meg tudja mérni a sebességet a Core Web Vitals használatával, ez a lehetőség minden olyan oldalra kiterjed, amely elég magas optimalizálási értékkel rendelkezik.
Továbbá a Google valamilyen azonosítót fontolgat a keresési eredmények jó felhasználói élménnyel való megjelölésére. Hasonlóan ahhoz, ahogy az AMP-oldalakat villám ikon jelöli. Megvalósításuk esetén a felhasználók gyors oldalakat találhatnak meg a keresési eredmények között, és valószínűleg előnyben részesítik őket a lassú oldalakkal szemben. Hogyan lehet optimalizálni A Core Web Vitals a Google webfejlesztőknek tetszőleges számú eszközével mérhető: PageSpeed Insights, Chrome UX Report, Search Console, Chrome DevTools, Lighthouse és Web Vitals Chrome Extension. Ezen eszközök többsége javaslatot tesz arra is, hogy miként javíthatja az egyes mutatókat, ezért csak követnie kell a tanácsokat, amíg eléri a kívánt értékeket.
A mobil indexelés minden weboldal esetében alapértelmezett lesz
A mesterséges intelligencia fogja uralni az összes keresést
Mesterséges intelligencia
BERT
A Bert egy természetes nyelvi feldolgozás, egy megközelítés, amely nagy szövegtömegen használható. Olyan feladatokat kezel, mint az entitásfelismerés, a beszédcímkézés része és a kérdések megválaszolása, más természetes nyelvi folyamatok mellett. A Bert segít a Google-nak megérteni az internetes természetes nyelvű szövegeket. A Google nyíltan beszerezte ezt a technológiát, mások pedig a BERT variációit hozták létre.
Az entities-t a backlink-kel egyenértékűen fogják használni
Az EAT (Expertise, Authority, Trustworthiness) tényezők nagyobb szerepet játszhatnak
A helyi SEO egyre összetettebbé válik
Helyi SEO
Google My Business
A strukturált adatok elkerülhetetlenné válnak
Struktúrált adatok
Helyi keresési eredmények