Keresési algoritmusok

A Google évente több ezer alkalommal frissíti keresési algoritmusát. A frissítések többsége
túl kicsi ahhoz, hogy észrevegyük őket, bár mindig van néhány nagy frissítés is. Tehát a
keresés szabályai folyamatosan változnak, ami a optimalizálást mondhatni, mozgó célponttá
teszi. Kivéve, amikor igazából mégsem. Ha ismeri a Google frissítéseinek előzményeit, akkor
valószínűleg tudja, hogy ezek valójában meglehetősen kiszámítható mintát követnek. A
Google habár apránként, de folyamatosan megtalálja az igazán releváns tartalmat. Ez azt
jelenti, hogy egyre nehezebb lesz manipulálni a Google-t a black hut és grey hut SEO
taktikákkal.

Struktúrált adatok

Ez a tendencia általában arra készteti az embereket, hogy elgondolkodjanak azon, hogy a
SEO továbbra is számít-e, mert ebben az évben olyan cikkeket is láthattunk, amelyek azt
állították, hogy a SEO napja leáldozott.
Igaz, hogy egyes részeit a digitális marketing más szegmensei elnyelték, a SEO egyéb részei pedig teljesen elavultak.
Ugyanakkor a SEO teljesen új területei jelennek meg, például strukturált
adatok, valós elemek, egységek (entities) valamint az egyre összetettebb helyi keresés
optimalizálása. Kijelenthetjük, messze nem halt meg sőt, a Google keresőoptimalizálás SEO egyre versenyképesebb,
technikaibb és árnyaltabb.

Nagyobb hangsúlyt kapnak az “új” SEO trendek

 

Ebben a cikkben sorra veszünk néhány olyan új SEO trendet – amelyek az elmúlt években
megjelentek, és amelyek várhatóan a közeljövőben nagyobb hangsúlyt kapnak:
 

1. Az új Page Experience (felhasználói élmény) mutatói hatással lesznek a rangsorolásra

2. Elsősorban a mobil indexelésre lesz kényszerítve minden webhely

3. A mesterséges intelligencia(AI) fogja uralni az összes keresést

4. Az entities-t a back link-kel egyenértékűen fogják használni

5. Az EAT tényezők nagyobb szerepet kapnak

6. A helyi SEO egyre összetettebbé válik

7. A strukturált adatok elkerülhetetlenné válnak

8. A Google nagyobb erőfeszítéseket fog tenni a keresési szándék kielégítésére

 

Az új felhasználói élmény mutatók hatással lesznek a rangsorolásra

2020 májusában a Google bevezette a Core Web Vitals koncepciót – azóta a Google három új mutatóval méri a felhasználói élményt. Mindhárom érték nagyjából az észlelt oldal sebességéről szól: milyen gyorsan töltődik be, milyen hamar válik interaktívvá, és mennyire stabil a betöltéskor.
A Google nemrégiben bejelentette, hogy a Core Web Vitals 2021 májusában hivatalosan is Ranking Signal lesz.
 
 
Page Speed Insights Google EffektivSEO Mobil

Page Speed Insights Google

Mobil

 

Amikor ez megtörténik, ezeket a mutatókat inkább tie-breaker-ként, nem pedig erős rangolási tényezőként fogják használni. Tehát, ha például két, azonos tartalmú, hasonló minőségű és Authority-val rendelkező oldal van, akkor a felhasználói tapasztalatok mérőszámain múlik, hogy melyiket helyezze magasabbra.

Ráadásul a Core Web Vitals minősítésként szolgál azoknak az oldalaknak, amelyek szeretnének megjelenni a Google Top Story-jai között.(legnépszerűbb hírek történetek). Korábban csak az AMP (Accelerated Mobil Pages) oldalak jelenhettek meg a Top Stories-ban, mert megbízhatóan gyorsak voltak. Most, hogy a Google meg tudja mérni a sebességet a Core Web Vitals használatával, ez a lehetőség minden olyan oldalra kiterjed, amely elég magas optimalizálási értékkel rendelkezik.

Továbbá a Google valamilyen azonosítót fontolgat a keresési eredmények jó felhasználói élménnyel való megjelölésére. Hasonlóan ahhoz, ahogy az AMP-oldalakat villám ikon jelöli. Megvalósításuk esetén a felhasználók gyors oldalakat találhatnak meg a keresési eredmények között, és valószínűleg előnyben részesítik őket a lassú oldalakkal szemben. Hogyan lehet optimalizálni A Core Web Vitals a Google webfejlesztőknek tetszőleges számú eszközével mérhető: PageSpeed Insights, Chrome UX Report, Search Console, Chrome DevTools, Lighthouse és Web Vitals Chrome Extension. Ezen eszközök többsége javaslatot tesz arra is, hogy miként javíthatja az egyes mutatókat, ezért csak követnie kell a tanácsokat, amíg eléri a kívánt értékeket.

A mobil indexelés minden weboldal esetében alapértelmezett lesz

A Google már 2016-ban elkezdett áttérni webhelyek a mobilindexelésére. Ez azt jelenti, hogy a webhelyet a mobil verziója, nem pedig az asztali verziója alapján rangsorolják.
Eddig ez meglehetősen lassú folyamat volt. A Google ellenőrizte az egyes webhelyeket, és megvizsgálta, hogy készek-e mobileszközre való váltásra. Csak akkor váltott, ha a webhely megfelelt a teszten. Az összes újonnan regisztrált webhelyet azonban alapértelmezés szerint mobilon indexelték.
Négy évvel később a folyamat majdnem befejeződött, de még mindig vannak olyan régebbi webhelyek, amelyeknek azóta sem sikerült alkalmazkodniuk. Ezekre a weboldalakra a Google azt mondja, hogy elegendő idejük volt, és a továbbiakban indexelve lesznek függetlenül attól, hogy készen állnak-e vagy sem. Jelenleg ezt az átállást 2021 márciusára tervezik.
 
Hogyan lehet optimalizálni?
Ha Ön egyike azoknak akik kitartanak a mobiloptimalizálás mellett, akkor a Google készített egy részletes ellenőrzőlistát mindenről, amellyel számolnia kell az átállás során.

A mesterséges intelligencia fogja uralni az összes keresést

A 2015-ös RankBrain-től kezdve, a 2019-es BERT-ig a Google hatalmas ugrást tett az AI használatában mind a lekérdezések, mind a keresési eredmények értelmezésében. A BERT használata, az elindítása óta, mindössze egy év alatt 10% -ról az összes angol nyelvű keresés közel 100%-ára nőtt.
 
 
mesterséges intelligencia

Mesterséges intelligencia

BERT

Az AI (mesterséges intelligencia) emellett segít a Google-nek megtalálni a releváns videókat és azonosítani a dalokat a dúdolásból, sok más lehetetlennek tűnő dolog mellett.
 
A Bert egy természetes nyelvi feldolgozás, egy megközelítés, amely nagy szövegtömegen használható. Olyan feladatokat kezel, mint az entitásfelismerés, a beszédcímkézés része és a kérdések megválaszolása, más természetes nyelvi folyamatok mellett. A Bert segít a Google-nak megérteni az internetes természetes nyelvű szövegeket. A Google nyíltan beszerezte ezt a technológiát, mások pedig a BERT variációit hozták létre.
 
A BERT hihetetlenül hatékonynak bizonyult a lekérdezés pontos szándékának
azonosításában. Megoldhatja a lexikális kétértelműséget, megtanulhat új szavakat, kijavíthatja a helyesírási hibákat, megtalálhatja a szinonimákat és figyelembe veheti a korábban figyelmen kívül hagyott szavakat.
 
Hogyan lehet optimalizálni?
 
Most, hogy a BERT hatásosan működik, és megérti a természetes nyelvet, az általunk közzétett tartalom sem igényel annyi segítséget a SEO-tól. Válthatunk a keresőmotoroknak való írásról a felhasználóknak szánt szövegírásra, ami kevesebb kínosan elhelyezett kulcsszót jelent, és nem szorít szoros kulcsszó-variációkra, nagyobb szabadságot adva a jó
írási készséggel rendelkezőknek.

Az entities-t a backlink-kel egyenértékűen fogják használni

A mai napig a Google tudásanyag grafikonja több mint 5 milliárd entities-t és ezek 500 milliárd tulajdonságát gyűjtötte össze. Ami nem is olyan sok tekintve, hogy ezek a dolgok nemcsak figyelemre méltó emberek, hanem könyvek, dalok, filmek, társaságok, koncepciók is – szó szerint bármik lehetnek.
Ami még fontosabb, hogy a Google most rendelkezik a technológiával, hogy önállóan fedezze fel ezeket az egységeket (ne csak kölcsön vegye őket a Wikipédiából). Az AI segítségével követi az ismert elemek körüli szintaxist, és megnézi, hogy ezek vezetnek-e újakhoz. Ezeket az új dolgokat régiekhez kapcsolódóan naplózzák. Ez az egyszerűsítés, biztosítja alapvetően a működését.
 
Tehát ahelyett, hogy a backlink-ekkel összekapcsolt oldalakból állna egy webhely, a Google hamarosan létrehozza a kapcsolataikkal összekapcsolt entities-ek webét – a való világ mintájára. Ez a modell megmondja a Google-nak, hogy mely cégek megbízhatóak, mely szerzők szakértők, és milyen tartalom érdemel valóban magasabb rangot.
 
Hogyan lehet optimalizálni?
 
Jó kiindulópont lehet az egyik korábbi bejegyzés ezzel kapcsolatban arról, hogy – mik ezek, hogyan használják őket, és mit tehet annak érdekében, hogy felhasználja őket a SEO-hoz. Néhány dolog, amit kipróbálhat, magában foglalja egy egység felépítését a Brand (kifejezett szintaxissal és gyakori említésekkel), a GMB-profil igénylését, strukturált adatok felhasználásával és a releváns kutatásával, amelyeket megemlít a tartalmában.
Lényegében hasonlít ahhoz, amit régen a backlink-ekkel
és a kulcsszavakkal tettünk, csak egy kicsit bonyolultabb módon.

Az EAT (Expertise, Authority, Trustworthiness) tényezők nagyobb szerepet játszhatnak

Az EAT tényezői ellentmondásos témák a SEO közösségben. Egyesek szerint az EAT egy Ranking signal, míg mások szerint nincs olyan, hogy a Google az algoritmusával az EAT-t is mérni tudná.
Igazság szerint a Google valószínűleg nem tud közvetlenül válaszolni az EAT sok kérdésére. Nem tudja ellenőrizni, hogy az információk tudományosan pontosak-e, vagy a szerző valóban szakértő-e. De továbbra is ellenőrizheti a közvetett EAT jeleket. Például, ha az oldal megemlíti a témához társított összes megfelelő elemet, akkor valószínűleg pontos.
Ha a szerző neve jól megalapozott az interneten, más tematikailag hasonló platformokkal és profilokkal társul, akkor a szerző valószínűleg szakértő.
 
Az AI és az egyre növekvő tudásgrafikon segítségével nyugodtan feltételezhetjük, hogy a Google hamarosan képes lesz magabiztosan mérni az EAT-t. Ami egyre sürgetőbb kérdés, tekintve a spam, az összeesküvés-elméletek és az álhírek elterjedését.
 
Hogyan lehet optimalizálni?
 
Ne aggódjon, ez nem csak elemekről, egységekről és mesterséges intelligenciáról szólnak. Valójában a közvetett EAT jelek közül sok meglehetősen ismerős és könnyen kimutatható. Még mindig a jó öreg backlinkek jelzik az Authority értéket. A biztonságos protokoll továbbra is a megbízhatóság jele, csakúgy, mint a jó felhasználói élmény.

A helyi SEO egyre összetettebbé válik

 
Nem is olyan régen a Google a helyi vállalkozásokat javasolta a kereső közelsége alapján.
Az elmúlt néhány évben azonban azt tapasztaltuk, hogy a Google számára már nem a közelségi tényező a fontos, hanem inkább a minőségre és relevanciára helyezi a hangsúlyt.
 
Google Keresőoptimalizálás Helyi SEO

Helyi SEO

Google My Business

Ez azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak van némi mozgástere a helyi rangsor befolyásolásakor. A Google pedig szívesen támogatja ezt folyamatosan bővülő eszköztárral. A Google My Business (GMB) pedig folyamatosan új funkciókat ad hozzá a listához. A vállalkozások most közzétehetnek bejegyzéseket, válaszolhatnak a kérdésekre, termékeket és szolgáltatásokat adhatnak hozzá, foglalásokat kínálhatnak és üzenetküldést állíthatnak be – mindezt a adatlapjukon. Valójában ez már annyira részletes, hogy a keresőknek alig kell felkeresniük a tényleges webhelyeket.
 
A COVID-19 megjelenésével a Google meg több lehetőséggel bővítette a GMB listákat. Így már jelölheti vállalkozását ideiglenesen bezártként, felvehet alternatív munkaidőt, adományokat gyűjthet, ajándékkártyákat adhat el, és speciális attribútumokat aktiválhat a biztonsági lehetőségek kiemeléséhez.
Érdekes pandémiával kapcsolatos frissítés volt, hogy a Google engedélyezte a távegészségügyi listákat a GMB-n, amit korábban egyetlen online vállalkozás sem tudott regisztrálni.
 
 
Hogyan lehet optimalizálni?
A legjobb, amit tehet a helyi SEO érdekében az az, hogy optimalizálja a GMB listáját. Úgy gondoljon rá, mintha a második webhelye lenne, fedezze fel az összes funkciót(bejegyzések, kérdések és válaszok, attribútumok stb.), ne feledkezzem meg a véleményekről sem.

A strukturált adatok elkerülhetetlenné válnak

A strukturált adatok létrehozása nem nevezhető új trendnek – évek óta beszélünk róla. Annak ellenére, hogy fontossága folyamatosan növekszik, a strukturált adatok még nem széles körben elfogadott SEO taktikák.
A strukturált adatok legközvetlenebb alkalmazása részletgazdag leírások létrehozása, amelyek elengedhetetlenek, ha rangsorolni akarunk például recepteket vagy hírcikkeket.
 
 
struktúrált adatok

Struktúrált adatok

Helyi keresési eredmények

A strukturált adatok másik alkalmazása a helyi SEO-hoz való felhasználás. Van egyfajta séma, az úgynevezett „helyi vállalkozás”, amely lehetővé teszi a vállalat, a cím és a legfontosabb elérhetőségek megadását. Miután alkalmazta a webhelyén, a helyi séma megmondja a Google-nak, hogy hol van a vállalkozása, és javítja annak esélyét, hogy megjelenjen a helyi keresési eredmények között.
Végül a strukturált adatok segítenek entities-ek létrehozásában. Annak ellenére, hogy a Google mostantól helyre tudja hozni az entities-ket a strukturálatlan adatokból, felgyorsíthatja a dolgokat, ha strukturált adatokkal jelöli meg a fontos helyeket, embereket és vállalatokat.
 
Hogyan lehet optimalizálni?
 
A strukturált adatok létrehozása úgy hangzik, mintha túl bonyolult lenne ahhoz, hogy önállóan próbálkozzon, de valójában nem az. Csak néhány HTML-t kell hozzáadni néhány tartalmához. Ezt megteheti manuálisan, vagy használhatja a Strukturált Adatjelölő Segédet.
(Structured Data Markup Helper)

A Google nagyobb erőfeszítéseket fog tenni a keresési szándék kielégítésére

A BERT jóvoltából a Google mostantól nemcsak oldalakat, hanem releváns részleteket is lekérhet az adott oldalból – hogy megfeleljen a kereső szándékának. Például, ha tudni akarom, hogy az elefántok képesek-e ugrani, akkor a Google megkeresi a bekezdést, válaszolva a kérdésemre, így nekem nem kell sem végigolvasnom, sem rákattintani az oldalra.
 
És ha például tudni akarom, hogyan kell kihegyezni egy ceruzát, akkor a Google kihagyja az oktatóanyag lassú részeit, és ehelyett felajánlja, hogy nézzem meg a lényeget, ahol pontosan ezt láthatom.
 
Hogyan lehet optimalizálni?
 
Készítse el tartalmát egy kiemelt részletet szem előtt tartva. Használjon párhuzamos szintaxist a címsorokhoz – a Google ezeket listákká alakíthatja. Adjon hozzá GYIK-sémát az oldalaihoz – a Google felhasználhatja őket kérdés alapú keresésekhez.
Jelölje meg a YouTube-videók kulcsfontosságú pillanatait – a Google a videóinak kisebb szegmenseit jelenítheti meg, hogy kielégítse a nagyon speciális kérdéseket.
 

Összegzés:

Úgy tűnik, hogy a SEO inkább segítő szerepet tölt be. A múltban a SEO volt a fő
mozgatóerő, és felhasználhatta egy oldal rangsorolására, függetlenül attól, hogy valójában jó-e vagy sem. Napjainkban mindenek előtt, előbb nagyszerű tartalommal kell rendelkeznie az oldalnak , aztán érdemes a SEO segítségével láthatóvá tenni a Google keresőmotorja számára. A továbbiakban ez a munka egyre összetettebbé válik, különösen azért, mert a gazdag elemek egyre gyakoribbá válnak a SERP-ben, központibb lesz a szerepük mint a
rangsorolás.
 
Cikk by: EffektivSEO
Forrás: https://www.link-assistant.com/news/seo-trends-2021.html
 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük